DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI- GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ

Wstęp deklaracji

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Czarnej Dąbrówce zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony podmiotowej BIP Dane teleadresowe jednostki:

www.bip.czarnadabrowka.pl/57,gminny-osrodek-pomocy-spolecznej

Dane teleadrsowe jednostki

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Gdańska 5  77-116 Czarna Dąbrówka, telefon: 598212660,

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Data publikacji strony internetowej: 10.05.2011

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-06-03

Status pod względem zgodności z ustawą:

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych .

 

 Strony internetowe w ramach Systemu BIP posiadają następujące ułatwienia:

  • podwyższony kontrast (czarne tło, żółte litery)
  • możliwość powiększenia wielkości liter na stronie
  • mapa strony

Na stronie internetowej można używać stadardowych skrótów klawiaturowych

Data sporządzenia deklaracji :

Deklarację sporządzono dnia 2021-03-29

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez pracownika podmiotu publicznego

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Osoba do kontaktu w sprawie dostępności: Anna Zganiacz

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Telefon: 598212660

Procedura wnioskowo-skargowa

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Gminny Ośrodek  Pomocy Społecznej znajduje się w budynku Urzędu Gminy przy ulicy Gdańskiej 5. Przy Urzędzie jest wyznaczone miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych oznaczone znakiem pionowym.

Schody do budynku są oznaczone taśmą kontrastową. Brak podjazdu. W budynku znajduje się toaleta dla niepełnosprawnych, jednak nie jest ona oznaczona znakiem piktograficznym. Oznakowanie toalety jest przewidziane w najbliższym czasie.

Przed wejściem do budynku urzędu zainstalowane jest urządzenie umożliwiające przywołanie merytorycznego pracownika w celu załatwienia sprawy.

 Możliwe jest wejście do Urzędu z psem asystującym.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a.

W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

-

 

Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Czarnej Dąbrówce przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków

w każdy poniedziałek w godzinach od 15.00 do 16.00 w siedzibie ośrodka - pokój Nr 2.

Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, za pomocą  poczty i poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.

 

 

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Czarnej Dąbrówce

czynny dla interesantów :

poniedziałek 08:00-13:00

wtorek 07:00-12:00

środa 07:00-12:00

czwartek 07:00-12:00

piątek nieczynne dla interesantów

 **********************************************************

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie – Punkt Interwencji Kryzysowej,

ul. Miła 26, 77-100 Bytów, tel. (59) 822 80 68,

adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

PRAWNIK

Czwartek w godz. od 15:00 do 17:00

PSYCHOLOG

Poniedziałek, piątek w godz. od 07:15:00

Wtorek w godz. od 14:00 do 17:00

Środa w godz. od 11:00 do 16:00

 **********************************************************

Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Bytowie

ul. Gdańska 59, 77-100 Bytów, tel. (59) 822 25 20

adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

PSYCHOLOG, PEDAGOG, TERAPIA RODZINNA

Poniedziałek, czwartek w godz. od 07:30 do 17:00

Piątek w godz. od 07:30 do 15:30

 

**********************************************************

Punkt konsultacyjny w Czarnej Dąbrówce

ul. Lęborska 9 (przy NZOZ w Czarnej Dąbrówce), tel. 664-780-543

PSYCHOLOG, PEDAGOG

Środa w godz. od 16:00 do 18:00

 **********************************************************

Punkt Konsultacyjno – Informacyjny

prowadzony przez Polskie Towarzystwo Zapobiegania Narkomanii, ul. Domańskiego 2, 77-100 Bytów, tel. (59) 822 80 00

Poniedziałek w godz. od 15:00 do 18:00

 **********************************************************

Centrum Mediacji

Prowadzony przez Urszulę Szyca – Modras i Grażynę Hinc

ul. Szarych Szeregów 2a, tel. 603-064-489, 602-553-281, adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Ustalenie terminu telefonicznie i mailowo

  **********************************************************

Starostwo Powiatowe w Bytowie

ul. Księdza dr Domańskiego 2, 77-100 Bytów

Adwokat

Poniedziałek w godz. od 7:30 do 11:30

Środa w godz. od 11:30 do 15:30

Piątek w godz. od 7:30 do 11:30

Radca prawny

Wtorek w godz.11:30 do 15:30

Czwartek w godz. od 7:30 do 11:30

 

Punkt kontaktowy Inspektor ochrony danych Piotr Piątak Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Na podstawie art. 13 ust.1 i ust 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych) informuję, że:

  1. Administratorem danych osobowych jest Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Czarnej Dąbrówce. ul. Gdańska 5, 77-116 Czarna Dąbrówka.
  2. W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych mogą Państwo kontaktować się z  Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  3. Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. c) ww. rozporządzenia:

- Ustawa o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004r.

-Ustawa o świadczeniach rodzinnych z dnia 28 listopada 2003r.

- Ustawa z dnia 4 kwietnia 2014r. o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów

- Ustawa o pomocy osobom uprawnionym do alimentów z dnia  7 września 2007r.

- Ustawa o pomocy państwa w wychowaniu dzieci z dnia 11 lutego 2016r.

- Ustawa o Karcie Dużej Rodziny z dnia 5 grudnia 2014r.

- Ustawa o systemie oświaty z dnia 7 września 1991r.

- Ustawa o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” z dnia 4 listopada 2016r.

- Ustawa o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych z dnia 27 sierpnia 2004r.

- Ustawa o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej z dnia 9 czerwca 2011r.

  1. Przetwarzanie odbywa się w następujących celach:

- prowadzenia postępowań i wydawania decyzji administracyjnych w sprawach indywidualnych w zakresie realizacji w/w ustaw

  1. W związku z przetwarzaniem danych w celach, o których mowa w punkcie 4 odbiorcami danych osobowych mogą być:
  1. organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;
  2. inne podmioty oraz osoby fizyczne, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Czarnej Dąbrówce przetwarzają dane osobowe.

6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu dla którego były przetwarzane zgodnie z jednolitym rzeczowym wykazem akt obowiązującym w GOPS

7. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługują następujące uprawnienia:

  1. prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;
  2. prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych;
  3. prawo do żądania usunięcia danych osobowych;
  4. prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
  5. prawo do przenoszenia danych;
  6. prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych;
  7. prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych.

8. Podanie przez danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa.

9. Dane mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane oraz przekazywane do państw trzecich.

 

 

 

Organizacja pracy asystenta rodziny

 

Zgodnie z artykułem art. 15.4 ustawy liczba rodzin, z którymi jeden asystent rodziny może w tym samym czasie prowadzić pracę, jest uzależniona od stopnia trudności wykonywanych zadań, jednak nie może przekroczyć 15.

Ze względu na chęć i konieczność wykonywania pogłębionej pracy socjalnej (i terapeutycznej) z rodziną z wieloma problemami rekomendowane przez pracowników wykonujących pracę asystentów rodziny jest jednak, aby liczba ta nie przekraczała 15.  W wykonaniu czynności zawodowych przez asystenta powinni pomagać mu pracownicy jednostek organizacyjnych pomocy społecznej, organizacji pozarządowych oraz inne podmioty zajmujące się pracą z dzieckiem i rodziną. Asystent rodziny powinien też współpracować z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa w Ustawie o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (art. 15.1.18 i 19 oraz 15.2).

Proces przydzielania asystenta do rodziny został doprecyzowany w art. 11 Ustawy z dnia 27 kwietnia o zmianie ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz niektórych innych ustaw. W przypadku, gdy ośrodek pomocy społecznej poweźmie informacje o rodzinie przeżywającej trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo - wychowawczych, pracownik socjalny przeprowadza w tej rodzinie wywiad środowiskowy, na zasadach określonych w Ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej. Po przeprowadzeniu wywiadu pracownik socjalny dokonuje analizy sytuacji rodziny. Jeżeli z tej analizy wynika konieczność przydzielenia rodzinie asystenta rodziny, pracownik socjalny występuje do kierownika ośrodka pomocy społecznej z wnioskiem o jego przydzielenie. Po otrzymaniu wniosku, o którym mowa w ust. 3, kierownik ośrodka pomocy społecznej: przydziela rodzinie asystenta rodziny albo występuje do jednostki organizacyjnej gminy, która organizuje pracę z rodziną, o przydzielenie rodzinie asystenta rodziny albo występuje do podmiotu, któremu gmina zleciła realizację pracy z rodziną na podstawie art. 190, o przydzielenie rodzinie asystenta rodziny.

Asystenta rodziny zatrudnia kierownik jednostki organizacyjnej gminy, która organizuje pracę z rodziną, lub podmiot, któremu gmina zleciła organizację pracy z rodziną. Praca asystenta rodziny jest wykonywana w ramach stosunku pracy w systemie zadaniowego czasu pracy albo umowy o świadczenie usług. Praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego na terenie gminy, w której praca ta jest prowadzona (art. 17). Asystent rodziny „prowadzi pracę w miejscu zamieszkania rodziny lub w miejscu przez nią wskazanym”   (art. 14).